Primair Onderwijs



dans

© Kunst Tussen de schuifdeuren
© Kunst Tussen de schuifdeuren

Workshops en lessenseries

 

- Voorschoolse

- Tijdens school

- Naschoolse

Drama

© Kunst Tussen de schuifdeuren
© Kunst Tussen de schuifdeuren

Workshops en lessenseries

- Voorschoolse

- Tijdens school

- Naschoolse

Taal- en rekendans

© Kunst Tussen de schuifdeuren
© Kunst Tussen de schuifdeuren

Taal- en rekendans



Voortgezet Onderwijs



DAns

© Kunst Tussen de schuifdeuren
© Kunst Tussen de schuifdeuren

Workshops en lessenseries

CKV

© Kunst Tussen de schuifdeuren
© Kunst Tussen de schuifdeuren

Theorie- en praktijklessen



Dans- en Balletscholen



Dans

© Kunst Tussen de schuifdeuren
© Kunst Tussen de schuifdeuren

Dans lessen



docent

Als docent vind ik het erg belangrijk dat kinderen “de toekomstige kunstenaars” in contact komen en blijven doorgaan met het ontdekken van kunst en cultuur. Bij volwassenen gaat het vaak om een verbreding en verrijking van de kunst en cultuur. Het draagt op meerdere vlakken bij aan hun persoonlijke, sociale, creatieve ontwikkeling en op een veilige manier het creëren en leren kennen van hun persoonlijke kwaliteiten. Maar daar blijft het voor mij niet bij, ook kan kunst een fantastisch middel zijn om vakken zoals rekenen en taal bij kinderen op een andere manier leren te gebruiken en te stimuleren. “Iedereen is uniek dus leer op je eigen manier”.

“Het proces is voor mij belangrijker dan het eindproduct”


Het is fantastisch om te zien hoe leerlingen met een klein duwtje in de rug net dat ene stapje durven te wagen, het zelfvertrouwen krijgen om iets te doen waarvan ze dachten het nooit te durven of de wereld nu wel snappen, ook al is het maar voor even. Vanaf daar wordt het alleen nog maar nog leuker!


"Ontdekken is waardevol"

“Mijn werkterrein is dans en drama lessen te verzorgen in zowel het recreatieve als educatieve veld. Als docent vind ik het belangrijk dat kinderen en volwassenen in contact komen met kunst en cultuur, de waarde hier van ontdekken en leren toe te passen. Ik zoek naar wegen om iedereen op zijn eigen unieke manier te laten leren. Ik bouw mijn lessen gestructureerd op en binnen die kaders geef ik leerlingen de vrijheid om te ontdekken en te improviseren.”